1. Zajęcia z rękodzieła mają duże znaczenie w kontekście kształcącym, wychowawczym i praktycznym. Doskonalą koordynację wzrokowo - ruchową, uczą precyzji manualnej, przyzwyczajają do wysiłku, uczą cierpliwości i wytrwałości, ale przede wszystkim znajdują zastosowanie w życiu. Zasadniczym celem tych zajęć jest nauczenie podopiecznych posługiwania się narzędziami krawieckimi i umiejętne wykorzystywanie ich do tworzenia prac krawieckich.
2. W ramach pilotażowego programu „Rehabilitacja 25 plus”, grupa chłopców uczestniczyła w zajęciach z rękodzieła. Zajęcia te mają na celu rozbudzanie i rozwijanie wrażliwości estetycznej i moralnej uczniów oraz ich indywidualnych zdolności twórczych, pobudzanie kreatywności, odkrywanie przyjemności tworzenia oraz cieszenia się uzyskanym efektem. Podczas cyklu zajęć chłopcy uczyli się jak zrobić masę porcelanową, z której potem wykonywali elementy takie jak; kwiaty, motyle, liście , biedronki itp., które później malowali i przyklejali na deseczki przygotowane na zajęciach ze stolarstwa. Końcowym etapem było lakierowanie gotowego obrazka. Chłopcy bardzo chętnie brali udział w zajęciach z rękodzieła, praca ta dawała im satysfakcję i zadowolenie z wykonanej pracy.
3. „Rehabilitacja 25 plus” zajęcia z rękodzieła, prowadząca Grażyna Demidowska-Potoniec.
4. Na zajęciach z rękodzieła uczestnicy Programu Rehabilitacja 25+, tj. grupa dziewcząt, doskonalili swoje umiejętności związane z techniką quillingu. Wykonywali oni przeróżne elementy, tj. kółka, liście, kwiaty, łezki, itp., które następnie połączone w całość tworzyły piękne kompozycje. Z wykonanych przez siebie elementów uczestnicy tworzyli kartki okolicznościowe: bożonarodzeniowe, walentynkowe, imieninowe, itp., oraz oklejali nimi formy styropianowe, tj. pisanki i wielkanocne kurczaki. Zajęcia prowadziła Beata Drzymała.