![Logo powiatu niżańskiego [400x169] Logo powiatu niżańskiego [400x169]](https://cms-v1-files.superszkolna.pl/sites/1549/cms/szablony/93423/zdjecia/herbpowiatnapis.png)
Zajecia porządkowe
1. Podstawowy cel to nauka efektywnego, dokładnego sprzątania terenu wokół siebie a także poprawne używanie środków czystości. Zanim korzystali ze środków chemicznych, uczyli się poprawnie odczytywać etykiety i związane z tym odpowiednie dozowanie ich, zgodne z przeznaczeniem więc sotoswanie się do zasad BHP. Tak więc myli okna, podłogi, szafki, naczynia, toalety.Poza tym szukali ekologicznych rozwiązań podczas porządków: samodzielnie tworzyli własne środki czystości z octu, sody, cytryn oraz wody.
![Na zdjęciu widać uczestników w trakcie mycia okien podlewania kwiatów [600x800] Na zdjęciu widać uczestników w trakcie mycia okien podlewania kwiatów [600x800]](https://cms-v1-files.superszkolna.pl/sites/1549/cms/szablony/93423/zdjecia/orign/img_20220530_101715.jpg)
2. W ramach pilotażowego programu „Rehabilitacja 25 plus”, grupa chłopców uczestniczyła w zajęciach z prac porządkowych. Działania te mają na celu aktywizację zawodową uczestników projektu, wykonywali drobne prace porządkowe realizowane w szkole i w domu. Zapoznali się z podstawowymi środkami czystości, ich przeznaczeniem i sposobami stosowania, potrafią określić, które prace porządkowe powinny być wykonywane codziennie, a które rzadziej. Chłopcy po zakończonych zajęciach w projekcie porządkowali między innymi korytarze, zamiatali , myli podłogi., wynosili śmiecie itp. Uczniowie nabyli nawyk codziennego sprzątania przed wyjazdem do domu, wiedząc że sprzątanie daje im zamierzony efekt.
![Uczestnicy wykonują prace porządkowe [600x800] Uczestnicy wykonują prace porządkowe [600x800]](https://cms-v1-files.superszkolna.pl/sites/1549/cms/szablony/93423/zdjecia/orign/plik_2.jpg)
![Uczestnicy myją posadzkę [600x800] Uczestnicy myją posadzkę [600x800]](https://cms-v1-files.superszkolna.pl/sites/1549/cms/szablony/93423/zdjecia/orign/plik_1.jpg)
3.Uczestnicy Pilotażowego programu „ Rehabilitacja 25 plus” w ramach zajęć z zakresu prace porządkowe dbali o czystość, ład i porządek zarówno w budynku szkoły, jak i wokół jego obejścia. W ramach tych zajęć podopieczni wykonywali prace porządkowe w pobliżu altanki. Zbierali opadłe z lipy gałęzie, grabili skoszoną trawę, wywozili i składowali w wyznaczonym miejscu. Praca ta dawała im możliwość poznania zasad segregacji, kompostowania, przetwarzania naturalnych odpadów i ponownego ich wykorzystania. Wyrabiania nawyków dbania o estetykę najbliższego otoczenia oraz przestrzegania zasad higieny i bezpieczeństwa podczas prac porządkowych.
![Trzech chłopców porządkuje teren wokół szkoły w Ulanowie [800x600] Trzech chłopców porządkuje teren wokół szkoły w Ulanowie [800x600]](https://cms-v1-files.superszkolna.pl/sites/1549/cms/szablony/93423/zdjecia/orign/20220527_103730.jpg)
4. W ramach prac porządkowych uczestnicy warsztatów doskonalili umiejętności związane z prowadzeniem gospodarstwa domowego. Samodzielnie segregowali rzeczy do prania, obsługiwali pralkę automatyczną, wieszali i prasowalni pranie dobierając odpowiednią temperaturę.
![Dziewczynka wyjmuje pranie z pralki automatycznej [640x480] Dziewczynka wyjmuje pranie z pralki automatycznej [640x480]](https://cms-v1-files.superszkolna.pl/sites/1549/cms/szablony/93423/zdjecia/orign/image0.jpeg)
![Agnieszka ustawia program do prania w prace automatycznej [640x480] Agnieszka ustawia program do prania w prace automatycznej [640x480]](https://cms-v1-files.superszkolna.pl/sites/1549/cms/szablony/93423/zdjecia/orign/image1.jpeg)
![Aneta i Ola dozują płyn zmiękczający do pralki automatycznej [640x480] Aneta i Ola dozują płyn zmiękczający do pralki automatycznej [640x480]](https://cms-v1-files.superszkolna.pl/sites/1549/cms/szablony/93423/zdjecia/orign/image2.jpeg)
![Marcelina wsypuje do dozownika pralki proszek do prania [640x480] Marcelina wsypuje do dozownika pralki proszek do prania [640x480]](https://cms-v1-files.superszkolna.pl/sites/1549/cms/szablony/93423/zdjecia/orign/image3.jpeg)
![Piotrek ustawia program doprania w pralce automatycznej [640x480] Piotrek ustawia program doprania w pralce automatycznej [640x480]](https://cms-v1-files.superszkolna.pl/sites/1549/cms/szablony/93423/zdjecia/orign/image4.jpeg)
![Uczestnik zajęć rozkłada suszarkę do prania [640x480] Uczestnik zajęć rozkłada suszarkę do prania [640x480]](https://cms-v1-files.superszkolna.pl/sites/1549/cms/szablony/93423/zdjecia/orign/image5.jpeg)
![Chłopiec rozwiesza pranie na suszarce [640x480] Chłopiec rozwiesza pranie na suszarce [640x480]](https://cms-v1-files.superszkolna.pl/sites/1549/cms/szablony/93423/zdjecia/orign/image6.jpeg)
![Uczestnicy po kolei prasują i składają pranie [640x480] Uczestnicy po kolei prasują i składają pranie [640x480]](https://cms-v1-files.superszkolna.pl/sites/1549/cms/szablony/93423/zdjecia/orign/image7.jpeg)
![Anetka prasuje a pozostali czekają żeby ją zmienić przy tej czynności [640x480] Anetka prasuje a pozostali czekają żeby ją zmienić przy tej czynności [640x480]](https://cms-v1-files.superszkolna.pl/sites/1549/cms/szablony/93423/zdjecia/orign/image8.jpeg)
5. Uczestnicy warsztatów w ramach prac ćwiczyli nawyki związane z utrzymaniem porządku. Zamiatali i myli podłogi z użyciem odpowiednich środków czystości, segregowali śmiecie i odpady.
![Uczestnik zajęć myje podłogę [640x480] Uczestnik zajęć myje podłogę [640x480]](https://cms-v1-files.superszkolna.pl/sites/1549/cms/szablony/93423/zdjecia/orign/a.jpeg)
![Chłopcy zamiatają podłogę w jednej z klas w Ulanowie [640x480] Chłopcy zamiatają podłogę w jednej z klas w Ulanowie [640x480]](https://cms-v1-files.superszkolna.pl/sites/1549/cms/szablony/93423/zdjecia/orign/b.jpeg)
![Chłopiec czyści sufity z pajęczyn [640x480] Chłopiec czyści sufity z pajęczyn [640x480]](https://cms-v1-files.superszkolna.pl/sites/1549/cms/szablony/93423/zdjecia/orign/c.jpeg)
![Uczestnicy zajęć myją podłogę w jednej z klas w Ulanowie [640x480] Uczestnicy zajęć myją podłogę w jednej z klas w Ulanowie [640x480]](https://cms-v1-files.superszkolna.pl/sites/1549/cms/szablony/93423/zdjecia/orign/d.jpeg)