Logo PFRONu [400x211]                                                  Logo powiatu niżańskiego [400x169]

 
       Zajecia porządkowe 
 1. Podstawowy cel to nauka efektywnego, dokładnego sprzątania terenu wokół siebie a także poprawne używanie środków czystości. Zanim korzystali ze środków chemicznych, uczyli się poprawnie odczytywać etykiety i związane z tym odpowiednie dozowanie ich, zgodne z przeznaczeniem więc sotoswanie się do zasad BHP.  Tak więc myli okna, podłogi, szafki, naczynia, toalety.Poza tym szukali ekologicznych rozwiązań podczas porządków: samodzielnie tworzyli własne środki czystości z octu, sody, cytryn oraz wody.
 
Na zdjęciu widać uczestników w trakcie mycia okien podlewania kwiatów [600x800]
 
 
2. W ramach pilotażowego programu „Rehabilitacja 25 plus”, grupa chłopców uczestniczyła w zajęciach z prac porządkowych. Działania te  mają na celu aktywizację zawodową uczestników projektu, wykonywali drobne prace porządkowe realizowane w szkole i w domu. Zapoznali się z podstawowymi środkami czystości, ich przeznaczeniem i sposobami stosowania, potrafią określić, które prace porządkowe powinny być wykonywane codziennie, a które rzadziej.  Chłopcy po zakończonych zajęciach w projekcie porządkowali między innymi  korytarze, zamiatali , myli podłogi., wynosili śmiecie itp. Uczniowie nabyli nawyk codziennego sprzątania przed wyjazdem do domu, wiedząc że sprzątanie daje im zamierzony efekt.
 
Uczestnicy wykonują prace porządkowe [600x800]

Uczestnicy myją posadzkę [600x800]

3.Uczestnicy Pilotażowego programu „ Rehabilitacja 25 plus” w ramach zajęć z zakresu prace porządkowe dbali o czystość, ład i porządek zarówno w budynku szkoły, jak i wokół jego obejścia. W ramach tych zajęć podopieczni wykonywali prace porządkowe w pobliżu altanki. Zbierali opadłe z lipy gałęzie, grabili skoszoną trawę, wywozili i składowali w wyznaczonym miejscu. Praca ta dawała im możliwość poznania zasad segregacji, kompostowania, przetwarzania naturalnych odpadów i ponownego ich wykorzystania. Wyrabiania nawyków dbania o estetykę najbliższego otoczenia oraz przestrzegania zasad higieny i bezpieczeństwa podczas prac porządkowych.

Trzech chłopców porządkuje teren wokół szkoły w Ulanowie [800x600]

 

4. W ramach prac porządkowych uczestnicy warsztatów doskonalili umiejętności związane z prowadzeniem gospodarstwa domowego. Samodzielnie segregowali rzeczy do prania, obsługiwali pralkę automatyczną, wieszali i prasowalni pranie dobierając odpowiednią temperaturę.

Dziewczynka wyjmuje pranie z pralki automatycznej [640x480]

Agnieszka ustawia program do prania w prace automatycznej [640x480]

Aneta i Ola dozują płyn zmiękczający do pralki automatycznej [640x480]

Marcelina wsypuje do dozownika pralki proszek do prania [640x480]

Piotrek ustawia program doprania w pralce automatycznej [640x480]

Uczestnik zajęć rozkłada suszarkę do prania [640x480]

Chłopiec rozwiesza pranie na suszarce [640x480]

Uczestnicy po kolei prasują i składają pranie [640x480]

Anetka prasuje a pozostali czekają żeby ją zmienić przy tej czynności [640x480]

5. Uczestnicy warsztatów w ramach prac ćwiczyli nawyki związane z utrzymaniem porządku. Zamiatali  i myli podłogi z użyciem odpowiednich środków czystości, segregowali śmiecie i odpady.  

Uczestnik zajęć myje podłogę [640x480]

 Chłopcy zamiatają podłogę w jednej z klas w Ulanowie [640x480]

Chłopiec czyści sufity z pajęczyn [640x480]

 Uczestnicy zajęć myją podłogę w jednej z klas w Ulanowie [640x480]