![Logo PFRON [400x211] Logo PFRON [400x211]](https://cms-v1-files.superszkolna.pl/sites/1549/cms/szablony/93439/zdjecia/pfron_wersjapodstawowa_rgb.gif)
![Herb powiatu niżańskiego [400x169] Herb powiatu niżańskiego [400x169]](https://cms-v1-files.superszkolna.pl/sites/1549/cms/szablony/93439/zdjecia/herbpowiatnapis.png)
![Pani Natalia ze swoją grupą na poczcie [800x600] Pani Natalia ze swoją grupą na poczcie [800x600]](https://cms-v1-files.superszkolna.pl/sites/1549/cms/szablony/93439/zdjecia/orign/rwas_1.jpeg)
![Aneta Beata oraz Ola wrzucają listy do skrzynki pocztowej [600x800] Aneta Beata oraz Ola wrzucają listy do skrzynki pocztowej [600x800]](https://cms-v1-files.superszkolna.pl/sites/1549/cms/szablony/93439/zdjecia/orign/rwas.jpg)
2. Uczestnicy Pilotażowego programu „Rehabilitacja 25 plus” w ramach RWAS – rozwijania, wzmacniania aktywności i samodzielności przygotowywali się do życia i samodzielnego funkcjonowania w środowisku społecznym. W czasie zajęć podopieczni odwiedzili placówkę Nadsańskiego Banku Spółdzielczego, gdzie zapoznali się z rodzajami świadczonych usług, uczyli się wypełniania druków przelewów pieniężnych, dokonywania wpłat i wypłat gotówki. Nabywali umiejętności korzystania z bankomatu i posługiwania się kartą bankomatową. Wizyta w banku dawała możliwość rozwijania zaradności życiowej oraz utrwalania nawyków stosowania zwrotów grzecznościowych i kulturalnego zachowania się w miejscach publicznych.
3. W ramach zajęć RWAS uczestnicy doskonalili umiejętności związane z samodzielnym funkcjonowaniem. Uczyli się gospodarowania pieniędzmi, robienia listy zakupów, planowania i realizowania zadań związanych z prowadzeniem gospodarstwa domowego. Z własnej inicjatywy robili drobne zakupy za które płacili samodzielnie .
4. Uczestnicy programu „Rehabilitacja 25 plus”, realizują zajęcia z zakresu zajęć terapeutycznych RWAS – rozwijanie i wzmacnianie aktywności, samodzielności życiowej oraz utrzymywanie nabytych wcześniej umiejętności. Jednym z celów zajęć jest poznanie wartości pieniądza, umiejętność powiązania pracy z płacą, umiejętność gospodarowania i oszczędzania pieniędzy, umiejętność zaspokajania własnych potrzeb i dokonywania właściwych wyborów, umiejętność dokonywania zakupów, rozwijanie aktywności społecznej i własnych zainteresowań. Wszystkie te działania przygotowują uczestników zajęć do nabywania wiedzy dotyczącej wartości pieniędzy, uczą się planowania wydatków finansowych i racjonalnego dysponowania środkami finansowymi. W ramach zajęć opiekun wraz z uczestnikami ćwiczyli w lokalnym sklepie spożywczym umiejętności dotyczące umiejętności dokonywania zakupów. Uczestnicy mieli możliwość porównywania cen artykułów, płacenia gotówką lub kartą płatniczą.