e-doreczenia

e-Doręczenia – instrukcja dla rodziców i opiekunów

 

Klauzula informacyjna- do pobrania

 

🧍‍♂️📬 Czy jako zwykła osoba możesz wysłać wiadomość na adres e-Doręczeń szkoły?

 Tak – ale pod jednym warunkiem:

Musisz mieć własną skrzynkę e-Doręczeń, czyli tzw. adres do doręczeń elektronicznych (ADE).

To nie jest zwykły e-mail – to urzędowa skrzynka elektroniczna, którą zakładasz na rządowej stronie.


🔐 Jak założyć skrzynkę e-Doręczeń (dla osoby prywatnej)?

  1. Wejdź na: https://www.gov.pl/web/e-doreczenia

  2. Kliknij: Załóż skrzynkę do e-Doręczeń”

  3. Zaloguj się profilem zaufanym, e-dowodem lub bankowością elektroniczną.

  4. Po założeniu dostajesz swój własny adres (np. AE:PL-12345...).


✉️ Jak wysłać pismo do szkoły przez e-Doręczenia?

Gdy masz już swoją skrzynkę e-Doręczeń:

  1. Zaloguj się na https://moj.gov.pl

  2. Wybierz Nowa wiadomość” / „Nowe doręczenie”

  3. Wpisz adres skrzynki szkoły:
    AE:PL-59813-23020-JREDA-26
    (czyli SOSW w Rudniku nad Sanem)

  4. Dołącz pismo (np. PDF, doc, jpg – ale najlepiej PDF).

  5. Wyślij.

System działa jak list polecony z potwierdzeniem odbioru – szkoła dostaje dokument urzędowo.


📌 Uwaga: Jeśli nie masz skrzynki e-Doręczeń…

to nie możesz użyć tego adresu jak zwykłego e-maila (@). Wtedy piszesz tradycyjnie:

  • Na e-mail szkoły, np. sekretariat@soswrudnik.pl

l