Zadania realizowane we wrześniu i październiku.

Jednym z ważnych zadań, jakie stoją przed nauczycielem jest wyrabianie u uczniów nawyku pięknego, starannego i poprawnego mówienia, czytania, wygłaszania tekstów. Dzieci w pierwszych latach edukacji wyrabiają w sobie pierwsze fascynacje i nawyki czytelnicze,  a także podatność na odbiór czytanego tekstu. W ramach programu „ Czytanie na drugie śniadanie” oddziałały przedszkolne słuchają wierszy czytanych przez nauczyciela i wykonują do niego pracę plastyczną. We wrześniu przedszkolaki słuchały wiersza J. Brzechwy pt. „Na straganie” a w październiku „Lokomotywy” J. Tuwima. Dzieci po wysłuchaniu wierszy zabrały się do wykonania ilustracji przedstawiających czytane wiersze.

Zadania realizowane w listopadzie i grudniu.


Najmłodsi w listopadzie słuchali wiersza pt. „Katar” J. Brzechwy. Zadaniem było zaprojektowanie i wykonanie przez dzieci pracy plastycznej przedstawiającej chusteczkę. Grudzień to miesiąc, który wszystkim kojarzy się ze świętami. W przedszkolu w ramach zadania „Czytanie na drugie śniadanie” dzieci słuchały wiersza M. Konopnickiej „Choinka w lesie” i wykonały ozdoby choinkowe.