Ogólnopolski program edukacyjny „Z kulturą mi do twarzy” rozpoczął się 1 października 2020 w Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym w Rudniku nad Sanem.Zajęcia odbywały się w ramach wybranych zajęć edukacyjnych.
Projekt powstał w oparciu o aktualną Podstawę Programową oraz piąty kierunek polityki oświatowej na rok szkolny 2020/2021: wychowanie do wartości, kształtowanie postaw i respektowanie norm społecznych.
W projekcie biorą udział podopieczni Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego pod opieką p. Katarzyny Sudoł, p. Barbary Potockiej, p. Anny Majowicz, p Aleksandry Pucko a koordynatorem jest p. Agnieszka Wołoszyn.
Celem projektu jest tworzenie sytuacji edukacyjnych budujących wrażliwość dziecka, w tym wrażliwość estetyczną w odniesieniu do wielu sfer aktywności człowieka: mowy, zachowania, ruchu, środowiska, ubioru, muzyki, tańca, śpiewu, teatru, plastyki. Kształtowanie poczucia przynależności do kraju, regionu, zapoznanie z ich tradycjami i historią w sposób dostępny dziecku, w miarę możliwości współpraca z placówkami kulturowymi i środowiskiem lokalnym oraz współpraca z rodzicami. Powyższe cele zrealizowane były poprzez konkretne zadania.
Projekt będzie kontynuowany do 14 maja 2021 roku.
"Tańcowała igła z nitką"- zabawa manualna- wykonanie dowolnego haftu na tkaninie, kartce papieru czy papierowym talerzyku.
```````````````````````````````````````````````````````````````````````````````````````````````````````
Zdjęcia są dokumentacją z udziału naszej szkoły w Ogólnopolskim Projekcie Edukacyjnym pt. „Z kulturą mi do twarzy”, którego głównym celem jest wprowadzenie uczniów w świat wartości oraz promowanie kultury w szerokim zakresie. Zakłada realizację poszczególnych zadań wchodzących w skład III modułów.
Klasa 1 u, z , pod kierunkiem pani Aleksandry Pucko,podjęła się wykonania następujących zadań:
Moduł I – „W krainie muz”:
- „Teatr lalek”– wykonanie dowolną techniką pacynek, kukiełek, marionetek i przygotowanie wystawy.
Moduł II – „Piękno regionu”:
- „Magia uliczek”– wycieczka po mieście, poznawanie i fotografowanie zabytków. Stworzenie albumu prezentującego najpiękniejsze zakątki miasta / wsi, w których realizowany jest projekt.
- „Dzień wspomnień i zadumy” –wyjście na cmentarz lub pod pomnik, zapalenie zniczy na grobach nieznanych żołnierzy; zwrócenie uwagi na zachowanie na cmentarzu oraz szacunek dla zmarłych.
Moduł III – „Kocham, lubię, szanuję”:
- „Z kulturą przy stole” –rozmowa kierowana na temat zasad właściwego zachowania się przy stole.
„Savoir vivre przy stole”–zorganizowanie poczęstunku w placówce, np. wspólny świąteczny obiad (zwracanie uwagi na właściwe zachowanie itp.)