W ramach Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa w Internacie zorganizowaliśmy cykl działań po nazwą „Czytanie na dywanie – wiersze dla dzieci”. Aktywności te miały na celu rozwijanie umiejętności czytelniczych uczniów oraz stymulowanie ich wyobraźni i emocji .Czytanie wierszy i fragmentów książek: Wychowawcy oraz pracownicy wybierali różnorodne utwory, dostosowane do wieku i zainteresowań uczniów. Czytanie odbywało się w sposób interaktywny, zachęcając dzieci do zadawania pytań i wyrażania swoich emocji. Treści te miały na celu rozwinięcie uczuć i empatii, stymulowanie wyobraźni, rozwijanie umiejętności językowych oraz budowanie pozytywnego klimatu w internacie. Reasumując działania w ramach Programu „Czytanie na dywanie”, okazały się nie tylko skuteczną metodą rozwijania umiejętności czytelniczych, ale również miały pozytywny wpływ na rozwój emocjonalny, wyobraźnię i relacje między uczniami. Dzieci chętnie brały udział w zajęciach.