Pasowanie na czytelnika uczniów klas I
Dnia 29 listopada 2024r. uczniowie klas pierwszych zostali przyjęci do grona czytelników biblioteki szkolnej. Głównym celem uroczystości było zachęcenie najmłodszych uczniów do korzystania z
zasobów biblioteki szkolnej, wypożyczania książek oraz nieustannego rozwijania umiejętności czytania. Zanim uczniowie zostali pasowani na czytelnika na zajęciach dowiedzieli się, jak magicznym miejscem może być biblioteka. To miejsce, gdzie dzięki zaklętym w książkach opowieściom możemy przenieść się w zaczarowane miejsca, w odległe czasy. Dzieci dowiedziały co daje czytanie książek, poznały sposoby poszanowania książek, obejrzały film na YouTube „ Zasady korzystania z książek”, bezbłędnie rozwiązywały quizy interaktywne i zagadki związane z książką, biblioteką oraz postaciami z bajek. Uczniowie dowiedzieli się, jak zachowywać się w bibliotece, w jaki sposób wypożyczamy i oddajemy książki oraz zachowujemy ład i prządek na półkach. Po takim wprowadzeniu przyszli Czytelnicy składali uroczyste przyrzeczenia, że będą kochać i szanować książki, korzystać z ich mądrości i sumiennie wypełniać obowiązki czytelnika. Następnie Pani Dyrektor pasowała uczniów na czytelników biblioteki. Z okazji tej uroczystości uczniowie otrzymali pamiątkowe dyplomy. Nowi miłośnicy książek na znak przyjęcia do grona czytelników biblioteki szkolnej otrzymali z Instytutu Książki wyprawki czytelnicze zawierające książkę „Wnuczka antykwariusza”, broszurę informacyjną dla rodziców i opiekunów „Kochasz? Czytaj razem z dzieckiem!” Wyprawki zostały ufundowane przez Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego w ramach kampanii „Mała książka – wielki człowiek”, która została przygotowana z myślą o dzieciach rozpoczynających edukację w szkole podstawowej i stawiających swoje pierwsze kroki w nauce czytania. Spotkanie przebiegło w miłej i przyjaznej atmosferze. Po takim wspólnym spotkaniu biblioteka będzie kojarzyła się najmłodszym czytelnikom z miejscem bezpiecznym, przyjaznym, radosnym, gdzie uczniowie są zawsze mile widziani.