Temat: „Ja jako członek rodziny – ćwiczenia sprawdzające”
Przedmiot: Funkcjonowanie osobiste i społeczne
Klasa: 4auz
Data: 19.01.2022r.
Prowadzący: mgr Magdalena Lewko
Cele:
Rozwijanie świadomości własnego „ja” oraz swojego miejsca w rodzinie.
Utrwalanie słownictwa z zakresu „Rodzina”.
Doskonalenie umiejętności czytania i koordynacji wzrokowo-słuchowej.
Metody: aktywizujące, pogadanka, pytania do przemyślenia, zabawa dydaktyczna.
Formy: indywidualna, zbiorowa, grupowa (na zajęcia zostali zaproszeni trzej koledzy z klasy, celem uspołeczniania ucznia)
Pomoce dydaktyczne: tablica interaktywna i jej oprogramowanie, aplikacje interaktywne, karta pracy, etykiety z nazwami członków rodziny.
Tok lekcji: 1. Czynności organizacyjne: przywitanie, włączenie tablicy, zapisanie tematu lekcji,
sprawdzenie obecności. 2. Wprowadzenie do tematu: przypomnienie pojęć: ‘rodzina”, „rodzice”, „mama’, „tata”, „dziadkowie”, „wnuk”, „wnuczka”, „syn”, „córka”, „siostra”, „brat”- nazywanie członka rodziny widocznego na zdjęciu, dobieranie etykiet. Plik ze zdjęciami członków rodziny np. Link do zadań 3. Ćwiczenie interaktywne „Koło fortuny Rodzina” – losowanie nazwy członka rodziny np. wujek i dobieranie mu imienia.Link do kolejnych zadań 4. Ćwiczenia interaktywne dotyczące członków rodziny i ich uczuć – uczniowiepojedynczo podchodzą do tablicy i zaznaczają odpowiedzi np. „po czym poznasz, że twoja siostra jest smutna?”. LINK 5. Podsumowanie zajęć – Quiz wiedzy o rodzinie link 6. Zadanie pracy domowej: karta pracy – krzyżówka z nazwami członków rodziny.