Konspekt lekcji języka angielskiego

Nauczyciel: Bartecka BarbaraPoziom grupy: elementaryKlasa : II AUTData: 22.09.2022Czas: 45 min.
Temat: Let’s go to town. Ćwiczenia w słuchaniu i rozumieniu opowiadania. Lekcja Multimedialna.

 

Cele lekcji: Główny: ćwiczenia w słuchaniu i rozumieniu opowiadania. Cele szczegółowe: rozumienie słuchanego i oglądanego opowiadania,prezentacja nowej struktury There is/ there are,zastosowanie nowej struktury w zdaniu, utrwalenie wcześniej poznanego słownictwa poprzez ćwiczenia i zabawę, doskonalenie umiejętności pisania, czytania, mówienia w języku angielskim.

Język angielski będzie uczony przez:
formy leksykalne i funkcjonalne: a cafe, a toy shop, a market, a school, a playground, a library, a post office, a police station. Konstrukcja: there is/ there are, wymowa: There is/ There are


Metody pracy:mMetoda komunikacyjna Metoda audiolingwalna. Formy pracy: indywidualna, w całej grupie. Materiały: Tablica interaktywna (TIK). Karty obrazkowe ( flashcards). Podręcznik Explore Treetops 2 . Workbook Explore Treetops 2

CELE PROCEDURA INTER CZAS

AKCJA 
Wprowadzić uczniów w atmosferę uczenia się języka obcego, złapać uwagę uczniów, utrwalić wcześniej poznane słownictwo, znaczenie i prawidłową wymowę.Mówienie, słuchanie,słuchanie i oglądanie opowiadania wprowadzenie nowej konstrukcji,utrwalenie wymowy,
Nauczyciel wita się z uczniami, sprawdza obecność i przygotowanie do zajęć.Na początku, w celu przypomnienia, słownictwa z poprzednich lekcji z zakresu places in the town,
Nauczyciel przy pomocy tablicy multimedialnej otwiera stronę z zadaniami uczniowie, po kolei podchodzą do tablicy i naciskają na obrazki. Powtarzają usłyszane słowa, utrwalają wymowę.Następie Nauczyciel włącza stronę z ćwiczeniami kolejnymi , a tym razem wskazani uczniowie podchodzą do tablicy i dobierają słowa i obrazki w pary, ostatni uczeń sprawdza poprawność wykonania ćwiczenia, Nauczyciel zapisuje temat lekcji na tablicy i krótko wprowadza w jego zakres.Następnie na tablicy multimedialnej pojawia się strona z podręcznika tutaj link . Nauczyciel włącza płytę, uczniowie słuchają całego nagrania, i odpowiadają na pytanie Where’s the story? 
Identyfikują dźwięki, które słyszą i dzięki temu odgadują miejsce gdzie odgrywać się będzie historia. Nauczyciel włącza opowiadanie, obrazki pojawiają się kolejno, w tle słychać tekst. U oglądają i słuchają opowiadania. Po pierwszym odtworzeniu N prosi aby UU otworzyli podręczniki na stronie 6. N zadaje pytania dotyczące opowiadania: Gdzie są dzieci? Co się dzieje? Kto odwiedził rodzinę? Do jakich miejsc wybrały się dzieci?Itp. N objaśnia następne zadanie. Na tablicy N zapisuje There is/ There are . Trzykrotniepowtarza wymowę konstrukcji . Uczniowie słuchają tekstu opowiadania jeszcze raz. Gdy usłyszą poznaną konstrukcję podnoszą rękę. N prosi aby uczniowie zapisali wyrażenia w zeszycie. N tłumaczy kiedy używamy there is ( gdy rzecz, którą wskazujemy jest jedna)/ there are (gdy liczba rzeczy, które wskazujemy jest większa niż jeden). N włącza opowiadanie jeszcze raz. Po obrazku, na którym pada wyrażenie z there is ( there’s) /there are N pyta o zdanie jakie usłyszeli . Prosi o przetłumaczenie np. There are lots of shops- tam są sklepy.

Utrwalanie wyrażeń

N włącza płytę. Uczniowie otwierają podręcznik na stronie 7. U słuchają jak Bud i Petel opisują miasto przy nowej konstrukcji. N prosi uczniów przyjrzenie się ilustracjom poniżej- zad.2 U pod opieką N opisują pierwsze 2 obrazki : There are three houses; There’s a toy shop. Kolejne trzy przykłady robią
wskazani U. N udziela wszelkiej niezbędnej pomocy uczniom. W celu utrwalenia poznanego słownictwa,
Homework

Nauczyciel dziękuje uczniom za udział w lekcji pyta o czym dzisiaj rozmawialiśmy i prosi aby uczniowie w ramach zadania domowego utrwalili poznane wyrażenia i słownictwo poprzez wykonanie ćwiczenia wysłane poprzez dziennik elektroniczny.
 Link do zadania 


LINK DO KONSPEKTU W WERSJI PDF